archaeology_newsletter Weblog

Archaeology

Minoan Seminars at The Archaeological Society at Athens October 24, 2008

Filed under: Coming Up — Argy @ 3:14 pm

 

Για τρίτη συνεχή χρονιά θα πραγματοποιηθούν στη μικρή αίθουσα εκδηλώσεων της Αρχαιολογικής Εταιρείας τα Σεμινάρια Μινωϊκής Αρχαιολογίας.

Μινωικό Σεμινάριο, Πέμπτη 30 Οκτωβρίου, 18.30
Ομιλητής: J.A. MacGillivray
Τίτλος: Making Time for Minos: Evidence for time keeping in Minoan Crete
Minoan Seminar, Thursday 30 October, 18.30
Speaker: J.A. MacGillivray
Title: Making Time for Minos: Evidence for time keeping in Minoan Crete

macgillivray_oct081
 
Μινωικό Σεμινάριο, Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου, 18.30
Ομιλητής: T. Brogan
Τίτλος: The Late Prepalatial and Protopalatial period in the Mirabello region of East Crete; insights from recent fieldwork
Minoan Seminar, Thursday 11 December, 18.30
Speaker: T. Brogan
Title: The Late Prepalatial and Protopalatial period in the Mirabello region of East Crete; insights from recent fieldwork
 
 
Making Time for Minos: Evidence for time keeping in Minoan Crete
Abstract
Most modern Westerners believe that what they see is the only reality and that this evolves in one direction, the so called ‘arrow of time’, which starts with the big bang and expands from there leading ultimately to some end. This is the opposite of ancient Egyptian phenomenology. The ancient Egyptian experience is largely metaphorical and primarily cyclical; everything repeats itself eternally. The sun is reborn, lives, and dies each 24-hour day, and travels back and forth across the horizon each solar year of 365.25 days. The full Moon is torn apart and re-assembled every 29.5 days in the 354-day lunar year. And, the 360 degree celestial sphere is charted with the decans, the 36 stars that rise at 10 degree intervals on the pre-dawn eastern horizon. These 36 decans define a 360 day year of three four month seasons each with three ten-day weeks.
In this seminar, I explore ancient Egyptian calendars and present the iconic evidence from Crete to suggest that the palatial period Minoans live in a similar cyclical world and use similar calendars, particularly the decans, which are vital for both time keeping and orientation at night.
J. A. MacGillivray
Palaikastro Excavations, British School at Athens
Making time for Minos. Στοιχεία για τη μέτρηση του χρόνου στη Μινωική Κρήτη

Περίληψη
Οι περισσότεροι “Δυτικοί” πιστεύουμε ότι μόνο αυτό που βλέπουμε υπάρχει και ότι αυτό εξελίσσεται γραμμικά προς μια κατεύθυνση, ακολουθώντας το λεγόμενο “βέλος του χρόνου”, που ξεκίνησε με το Big Bang και συνεχίζει προς κάποιο μακρινό τέλος. Η θεωρία αυτή βρίσκεται στον αντίποδα της αρχαίας Αιγυπτιακής φαινομενολογίας.
Η αρχαία Αιγυπτιακή εμπειρία είναι σε μεγάλο βαθμό μεταφορική και πρωτίστως κυκλική: όλα επαναλαμβάνονται αιώνια. Ο ήλιος ξαναγεννιέται, ζει και πεθαίνει κάθε εικοσιτετράωρο και ταξιδεύει πέρα-δώθε στον ορίζοντα κάθε ηλιακό έτος των 365.25 ημερών. Η σελήνη αδειάζει και ξαναγεμίζει κάθε 29.5 ημέρες κατά τη διάρκεια του σεληνιακού έτους των 354 ημερών. Και ο ουράνιος θόλος των 360 μοιρών μετριέται με βάση τους δεκανούς, τα 36 αστέρια που ξεπροβάλλουν ανά διαστήματα 10 μοιρών στον ανατολικό ορίζοντα λίγο πριν το χάραμα. Οι 36 αυτοί δεκανοί προσδιορίζουν το ημερολογιακό έτος των 360 ημερών, που χωρίζεται σε τέσσερις εποχές των τριών μηνών, που καθένας χωρίζεται σε τρεις εβδομάδες των δέκα ημερών.
Στο παρόν σεμινάριο θα εξεταστούν αρχαία Αιγυπτιακά ημερολόγια και θα παρουσιαστούν εικονιστικά στοιχεία από την Κρήτη, που υποδεικνύουν ότι οι μινωίτες της Ανακτορικής περιόδου ζούσαν σ’ έναν παρόμοιο κυκλικό κόσμο και χρησιμοποιούσαν παρόμοια ημερολόγια με αυτά των Αιγυπτίων, ιδιαίτερα δε τους δεκανούς, που χρησίμευαν τόσο στη μέτρηση του χρόνου όσο και στον προσανατολισμό κατά τη διάρκεια της νύχτας.
J. A. MacGillivray
Ανασκαφή Παλαικάστρου, Βρετανική Σχολή Αθηνών